tisdag 24 maj 2011

Liggmarkeringar och lydnad 110524

Timber                                                                          
Började ju träningen med att klicka in honom på bankomatkort. Platta och bra och inbjuder inte till gripande. Inte fullt lika lätt med träpinnar och andra föremål som ligger i spåret. Han är snabb och hugger som en kobra.
Gick en apportstig med 10 apporter inte en eda gåmg la han sig utan att jag fick säga till. Så fort han la sig belönade jag med att kasta iväg pinnen. När han kom in och vi bytte la jag pinnen mellan hans tassar och väntade ut honom grep han pillade jag ut den, la han sig belönade jag med att kasta igen det fungerade mycket bättre.  Jobbar vidare på samma sätt i morgon.
Lite frittfölj blev det också. Han jobbar fint med bakdelen i vänstersvängarna.
Borde jobba lite mer med kontakten som han inte orkar hålla i så lång tid.
Framförgåndet har han en grymm stadga i. Står fin i rätt riktning kan ta några steg i bra tempo. Inkallnig där sitter han jättefint och är så fokuserad.
Ingångsövningar med bästa bollen blev det också


Lupus

Med L blev det bara lite träning på promenaderna. vid stegförflyttningar har han en tendens att hamna lite långt bak och inte sätta sig. Har ju inte tränat det så värst mycket vänste börjar han fatta. Saxsar ju inte benen så han måste resa på sig när jag lyfter benet och säger vänster. Är ju lite lätt han flyttar sig för att jag går på honom annars. Kryp där tränar jag in ordet ner = läggdig ner och bli tung fram. Har även börjat med lite svängar från halt.
På sista promenaden kastade vi lite boll för att få upp flåset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar